Impande - et samarbeid

Med omtanke for barns oppvekstvilkår i andre deler av verden, har Norlandia Barnehagene i lang tid samarbeidet med Impande om å utvikle barnehager i Sør-Afrika

Her møtte vi Gogo som akkurat hadde startet samarbeidet med Impande.

Utdanning er det viktigste våpenet mot fattigdom og derfor samarbeider Norlandia-barnehagene med Impande, som jobber for at barn og unge med sårbar bakgrunn i sørlige deler av KwaZulu-Natal og nordlige deler av Eastern Cape i Sør-Afrika gis muligheter til å utvikle sine evner og talent.

De videreutvikler barnehager som mangler skikkelige bygg, og sørger for rent vann, trente voksne og utstyr for å støtte oppunder barnas utvikling. Norlandia Barnehagene ble partner med Impande 2017, og siden den gang har vi samlet inn midler og bidratt kontinuerlig til bygging og utvikling til Impandes utviklingsarbeid. Det siste året er tre nye barnehager blitt bygget.

Norlandia og Kidsa barnehagene samler inn midler hele året, og setter støt i solidaritetsmåneden oktober. I år satser vi på Train the trainer, og vi har vært så heldige å få lov å besøke noen av prosjektene som vi jobber med.

Les reisebrev fra Sør-Afrika her