To barn klemmer

Norlandia Voksentoppen er en Friluftsbarnehage i Oslo kommune, med 33 ansatte og 124 plasser fordelt på 7 avdelinger.

Sognsvann

Fagervann

Lillevann

Tryvann

Vettakollen

Holmenkollen

Glittertind

Hvorfor velge Norlandia Voksentoppen?

Vi er en splitter ny barnehage fra 2021 med fantastiske inne- og utearealer. Natur og friluftsliv står sentralt hos oss, og er noe vi mener er helsefremmende både fysisk og mentalt.

Vi har et mangfoldig team av ansatte hos oss, med en jevn fordeling av kvinner og menn. Vi som jobber her i barnehagen er inspirerende, engasjerte og empatiske mennesker som brenner for at barna skal få den beste barnehageopplevelsen.

Vi gir oppmerksomhet til hvert enkelt barn, og tilpasser veiledning og støtte etter deres individuelle behov. Ved å organisere oss i mindre grupper sikrer vi at hvert barn får den nødvendige oppfølgingen, samtidig som vi skaper muligheter for å danne gode vennskap.

• Slalåmkurs i Tryvann (Oslo vinterpark) Langrennskurs i Holmenkollen
  • Fullkost med egen kokk
  • Friluftsbarnehage med fokus på natur, ski, friluftsliv og uteliv.
  • Splitter ny barnehage, med fantastiske inne- og utearealer
  • Energiske, empatiske, inspirerende og mangfoldige ansatte med jevn fordeling av kvinner og menn
  • Fantastisk nærmiljø som byr på varierte opplevelser og skaper rom for utfoldelse og utforsking i trygge omgivelser.
  • Svømmeopplæring
  • Spikkekurs

Friluftsbarnehage

Forskning viser at når barn leker, går på turer og er ute i naturen, styrker de sin egen identitet og følelse av tilhørighet. Dette hjelper også barna med å fokusere, være sosiale og utvikle både følelser og fantasi.

Naturen er ikke bare flott for lek og aktivitet, den hjelper også barna med å utvikle viktige motoriske ferdigheter.

Vi bruker naturen og friluftslivet aktivt sammen med barna, noe som gir dem verdifulle opplevelser og rom for mestring. Klatring i trær, stille refleksjon og tid med venner utendørs skaper uforglemmelige øyeblikk og sterke bånd til naturen og friluftslivet.