To barn klemmer

Norlandia Voksenkollen er en Friluftsbarnehage i Oslo kommune, med 4 ansatte og 8 plasser fordelt på 1 avdelinger.

Voksenkollen

Hvorfor velge Norlandia Voksenkollen?

Norlandia Voksenkollen friluftsbarnehage holder til i en liten og sjarmerende stasjonsbygning, rett på grensen til Nordmarka.

Barnehagen ligger i tøffelavstand til hele Oslo ettersom vi holder til ved t-banestasjonen på Voksenkollen. Vi tar i mot barna på t-banen med linje 1 fra Majorstuen og opp til Voksenkollen stasjon på morgenen og ned igjen på ettermiddagen. Det gjør at barn fra flere steder i Oslo har mulighet til å ha en barnehagehverdag i skog og mark.

Friluftsbarnehage

Forskning viser at når barn leker, går på turer og er ute i naturen, styrker de sin egen identitet og følelse av tilhørighet. Dette hjelper også barna med å fokusere, være sosiale og utvikle både følelser og fantasi.

Naturen er ikke bare flott for lek og aktivitet, den hjelper også barna med å utvikle viktige motoriske ferdigheter.

Vi bruker naturen og friluftslivet aktivt sammen med barna, noe som gir dem verdifulle opplevelser og rom for mestring. Klatring i trær, stille refleksjon og tid med venner utendørs skaper uforglemmelige øyeblikk og sterke bånd til naturen og friluftslivet.