Norlandia Sten-Tærud er en barnehage i Lillestrøm kommune, med 25 ansatte og 108 plasser fordelt på 7 avdelinger.

Rubin

Citrin

Smaragd

Ametyst

Opal

Safir

Hvorfor velge Norlandia Sten-Tærud?

Vi holder sentralt til på Skedsmo, like ved Sten-Tærud skole og med gode turmuligheter i nærheten.

Vi har moderne fasiliteter, og våre trygge og kompetente ansatte står klare til å gi barnet ditt den aller beste barnehageopplevelsen. I vårt allsidige uteområde får barnet ditt stimulert nysgjerrigheten og lekelysten.

Inne har vi mange lekerom og store arealer for barna, med lyse og romslige områder hvor barnet ditt kan la kreativiteten og fantasien få fritt spillerom. Vi har en egen spisesal med kokk som tilbereder næringsrike, varierte og smakfulle måltider.

Vi har fokus på lek og lekens egenverdi, og vi ansatte er aktive deltakere og organiserer og legger til rette for lek og vennskap. Vi ser hvert barn, og støtter og veileder barna når de viser et behov og det er naturlig.

• “Fugleskogen”, vårt eget fristed hvor barna klatrer i trærne, utforsker maurtuene, lytter til fuglesang og får erfare naturens årtidsrytme på nært hold.
  • Trygge og kompetente ansatte som ser hvert barn, og støtter og veileder der det er naturlig.
  • Unikt samarbeid med Brånås gård, hvor barna er med å dyrke og høste forskjellige grønnsaker.
  • Tilbud om skøyteskole i Skedsmohallen.
  • Vi er en fullkostbarnehage med egen kokk.
  • Svømmeopplæring for skolestarterne.
  • Spennende, kreative og varierte temaarbeid, prosjekter og eksperimenter.
  • Egen grønnsakshage, hvor barna lærer om bærekraftig matproduksjon ved å delta i hele prosessen fra jord til bord.