Barn leker i sandkassa
To barn klemmer

Norlandia Sørhellinga er en barnehage i Oslo kommune, med 30 ansatte og 98 plasser fordelt på 6 avdelinger.

Gåsungene 0-3 år

Hvitveisene 0-3 år

Solsikkene 0-3 år

Blåklokkene 3-6 år

Persillene 3-6 år

Sukkertoppene 3-6 år

Hvorfor velge Norlandia Sørhellinga?

Hos oss står humor og glede sentralt, og hver dag består av små og store magiske øyeblikk. Vi som jobber her er erfarne og tilstedeværende ansatte som sørger for at barnet ditt får en trygg tilknytning og god omsorg. Vi involverer oss i leken, observerer, støtter og tilrettelegger for inkludering og vennskap.

Hverdagen vår er preget av faste rutiner og en tydelig dagsrytme, noe som gir barna trygghet og forutsigbarhet. Vi har fokus på barnas medvirkning i hverdagslige gjøremål som å smøre sin egen mat, dekke og rydde av bordet, eller å gå med søppelet.

Vi er stolte av å ha et stort språklig, kulturelt og religiøst mangfold i barnehagen vår. Gjennom daglig kontakt med jevnaldrende fra ulike bakgrunner utvikler barna viktige sosiale ferdigheter som empati, toleranse og åpenhet.

• Naturskjønne omgivelser med Tveten gård og hester som nærmeste nabo.
  • “Lilleskogen” som ligger rett utenfor gjerdet vårt hvor vi bygger trehytter, leker, og studerer naturen gjennom de skiftende årstidene.
  • Egen grillhytte, et utmerket samlingssted for lek, bål, måltider og god stemning.
  • Egen grønnsakshage, hvor barna lærer om bærekraftig matproduksjon ved å delta i hele prosessen fra jord til bord.
  • Egen kjøkkenhage hvor barna er med i hele prosessen fra jord til bord.
  • Vi er en fullkostbarnehage, med egen matansvarlig der alle måltider tilberedes i barnehagen.
  • Vi tilbyr parkdressavtale.
  • Egen snekkerbod for barna