Norlandia Solstua er en barnehage i Farsund kommune, med 8 ansatte og 33 plasser fordelt på 3 avdelinger.

Smørblomsten

Hvitveisen

Solsikken

Hvorfor velge Norlandia Solstua ?

Barnehagen vår ble nyoppusset i 2021, og innbyr til variert lek både ute og inne. Vi har en stor, naturlig og kupert utelekeplass med blant annet kjøkkenhage og grillplass. Her kan barna grave, finne blomster og småkryp, leke med vann og søle og om vinteren kan vi ake i vår egen akebakke.

Vi som jobber her er erfarne, kompetente ansatte som er levende opptatt av barnas egenart, kreativitet, evner og ønsker

Vi har fokus på lek og lekens egenverdi, og er aktive deltakere og organiserer og legger til rette for lek og vennskap. Vi ser hvert barn, og støtter og veileder der det er naturlig.

• Spennende og varierte prosjekter, temaarbeid og eksperimenter med fokus på uteliv og de estetiske fagene kunst, sang, og litteratur.
  • Erfarne, kompetente ansatte som er levende opptatt av barnas egenart, kreativitet, evner og ønsker.
  • Egen grønnsakshage, hvor barna lærer om bærekraftig matproduksjon ved å delta i hele prosessen fra jord til bord.
  • Vi er bidragsytere gjennom “VilMer” og deltar blant annet med faste besøk på det lokale sykehjemmet.
  • Vi er en fullkostbarnehage med egen matansvarlig.
  • Vanntilvenning til skolestarterne.
  • Vi har et helt eget bibliotek i barnehagen vår.
  • Vi har en stor, naturlig og kupert utelekeplass med grillplass, og god plass til lek og motorisk trening.