To barn klemmer

Norlandia Solbergmoen er en barnehage i Drammen kommune, med 25 ansatte og 92 plasser fordelt på 5 avdelinger.

Tumle

Rulle

Sprette

Hoppe

Klatre

Hvorfor velge Norlandia Solbergmoen?

Bli med inn i vår verden hvor omsorg møter utflukter, og individuell vekst blomstrer sammen med sosial samhørighet! Hos oss får barnet ditt være en del av et inkluderende fellesskap, ledet av dedikerte ansatte med unik ekspertise. Hos oss får barnet ditt et godt grunnlag for utvikling, i trygge og lekende omgivelser.

Hos oss blir barna møtt av omsorgsfulle, anerkjennende og aktive ansatte som brenner for jobben sin. Vi legger stor vekt på at de ansatte har forskjellig fordypning, som i utefag, drama, forming, musikk og småbarnspedagogikk.

Vi har et stort fokus på friluftsliv og er ute så ofte vi kan. Vi har et eget referanseområde med grillhytte, ulendt terreng og gode klatremuligheter.

Hvert barn blir tatt på alvor og vi legger opp til felles aktiviteter på like premisser for alle, hvor sosiale forskjeller viskes ut. Barna våre medvirker aktivt i egen hverdag, og vi legger opp til aktiviteter ut ifra barnas behov og innspill.

• Vi har vår egen buss, som gjør oss svært mobile og lar oss besøke ulike steder, også de som er litt lengre unna
  • Våre ansatte har fordypning innen ulike felt
  • Eget referanseområde med grillhytte, ulendt terreng og klatremuligheter
  • Vanntilvenning for skolestarterne i samarbeid med Asker Svømmeklubb