Norlandia Solbergelva er en barnehage i Drammen kommune, med 47 ansatte og 116 plasser fordelt på 5 avdelinger.

Rulle

Tumle

Sprette

Hoppe

Klatre

Hvorfor velge Norlandia Solbergelva?

Vi som jobber her er engasjerte og deltar aktivt i leken sammen med barna. Gjennom felles aktivitet skaper vi et godt miljø for sosial utvikling og kompetanse.

Vi mener at barna lærer best gjennom selve leken, og ved å skape gode relasjoner blir barna tryggere på å leke ut sin forståelse av livet. Vi verdsetter omsorg, trygghet og respekt for alle barn.

Vi er opptatt av god, helhetlig utvikling og vi vet at fysisk aktivitet bidrar vesentlig til dette.

Vi er ute minst en gang om dagen, og vi har stort fokus på barnas medvirkning i hverdagslige gjøremål som å gå med søpla eller dekke og rydde av bordet.

• Egen minibuss som kan ta oss akkurat dit vi vil, når vi vil.
  • Flerkulturell barnehage
  • “Grillhytta” - vårt eget referanseområde i Vestfossen.
  • Fokus på næringsrikt kosthold og gode vaner
  • Fokus på relasjonskompetanse
  • Ny og moderne barnehage med alle fasiliteter
  • Kompetente og lekne ansatte som tilbyr varierte lekemuligheter og aktiviteter balansert med tid for avslapning.
  • Egen kjøkkenhage