Norlandia Rollandslia er en barnehage i Bergen kommune, med 35 ansatte og 109 plasser fordelt på 4 avdelinger.

Litlesåta

Nipa

Nukane

Storsåta

Hvorfor velge Norlandia Rollandslia?

Hos oss møter barna trygghet, og ansatte som lytter og ser hvert barn. Vi deler barna inn i mindre, faste grupper for å sikre at alle blir sett og hørt.

Vi involverer oss i leken, observerer, støtter og tilrettelegger for inkludering og vennskap. Vi har fokus på barnas medvirkning i hverdagslige gjøremål som å gå med bosset eller dekke og rydde av matbordet.

Vi er mye ute og har det veldig gøy. I mai får vi besøk av lam og sauer inne på uteområdet vårt, og en gang i året deltar skolestarterne i fotballturnering sammen med andre barnehager.

Vi griller i vår egen grillhytte og barna synes det er stor stas når de ansatte synger og spiller gitar.

• Omringet av skog og fjell, med fantastiske muligheter for naturopplevelser gjennom alle årstider.
  • Flere referanseområder i skogen som Lille Oksen og Trollskogen, med bla. gapahuk og bålplass
  • Egen kjøkkenhage, hvor barna lærer om bærekraftig matproduksjon ved å delta i hele prosessen fra dyrking, stell underveis, høsting, matlaging og til slutt spise den.
  • Egen gymsal som benyttes hyppig av barn i både store og mindre grupper. Her pleier vi å ha fellessamlinger og arrangementer, eller gjøre gymnastikk og aktiviteter som krever stor plass.
  • Stort og fint uteområde, med mange spennende apparater og lekemuligheter tilpasset barn i alle aldre og med alle slags funksjonsnivå. Vi har multiapparat, sandkasser med gravenebb, klatrehus, stor lekebil og mye mer.
  • Trygge og omsorgsfulle ansatte
  • Svømmeopplæring for skolestarterne