Norlandia Ratvika er en barnehage i Ålesund kommune, med 23 ansatte og 77 plasser fordelt på 4 avdelinger.

Krabbeslottet

Sneglehuset

Kråkebollen

Flyndrefanten

Hvorfor velge Norlandia Ratvika?

Vi er en familieorientert barnehage, noe som innebærer at vi prioriterer å styrke barnas selvstendighet ved å involvere dem i hverdagslige gjøremål som matlaging og aktivitetsplanlegging.

Kjøkkenet og møbler ellers er spesielt utformet og tilpasset barna slik at de har frihet til å ta egne valg og utforske sin selvstendighet.

Vi som jobber her i barnehagen er genuint opptatt av at barna har det bra. Vi er oppmerksomme på barnas interesser og behov, og jobber aktivt for å tilpasse lekemiljø og aktiviteter etter interessene deres.

Vi har et fantastisk uteområde som stimulerer til allsidige bevegelsesmønstre, rollelek og kreativitet.

• Familieorientert barnehage, med fokus på å styrke barnas selvstendighet ved å involvere dem i hverdagslige gjøremål som matlaging og aktivitetsplanlegging.
  • Kjøkkenet, møbler og øvrig inventar er spesielt utformet og tilpasset barna slik at de har frihet til å ta egne valg.
  • Vi har egen kjøkkenhage hvor barna får lære om bærekraftig matproduksjon ved å delta i hele prosessen fra såing til høsting.
  • Et fantastisk uteområde som stimulerer til allsidige bevegelsesmønstre, rollelek og kreativitet.
  • God foreldrekommunikasjon og tilpasser oss foreldres og barns behov.