Hva er en idrettsbarnehage?

Norlandia Idrettsbarnehager

Bevegelse
Ski
Løp

Skreddersydd for idrettsmiljøet

I våre idrettsbarnehage er hovedfokuset på å gi barn muligheten til å utforske, leke og lære om naturlig bevegelsesglede og fysisk aktivitet. For oss er idrett og fysisk aktivitet drevet for å fremme barnas fysiske og psykiske helse. Vi er opptatt av at barnet ditt skal bli stimulert og utfordret på alle de grunnleggende bevegelsene, fra de er små og starter hos oss. Barna skal oppleve progresjon, opprettholde og utvikle gleden ved å være fysisk aktive, samt få idrett og bevegelse til å bli en naturlig del av livet.

Våre idrettsbarnehager er spesielt fysisk tilrettelagt, både ute og inne, for at idrett, lek og bevegelse kan foregå hele tiden. Vi tilbringer mye tid utendørs og i idrettsanlegg, og gir barna muligheten til å utforske ulike idretter og bevegelsesformer gjennom hele året. Dette bidrar til at barnet ditt kan utvikle en lidenskap for bevegelsesglede og fysisk aktivitet.

JUMP - Bevegelsesglede og fysisk aktivitet

Norlandia Jump er Norlandia barnehagenes satsingsområde innen bevegelsesglede og fysisk aktivitet. Vi som er idrettsbarnehage, har vært og er sentrale pådrivere i arbeidet med utvikling og videreutvikling av Norlandia Jump.