Barn leker i sandkassa
To barn klemmer

Norlandia Paradiset er en barnehage i Bodø kommune, med 15 ansatte og 49 plasser fordelt på 2 avdelinger.

Kjellerstua

Loftstua

Hvorfor velge Norlandia Paradiset?

Dagene våre er preget av faste rutiner og forutsigbarhet for barna, samtidig som det alltid er rom for nye aktiviteter. Vi er opptatt av å være mye ute både innenfor og utenfor barnehagens egne områder.

Uteområdet vårt er variert med kupert terreng og spennende lekeapparater tilpasset ulike aldre og funksjonsnivå.

Vi har stort fokus på barnas medvirkning i hverdagslige gjøremål som å gå med søpla eller dekke og rydde av bordet.

Vi som jobber i barnehagen legger stor vekt på godt samarbeid med foreldrene for å styrke barnas trivsel.

Vi sørger for at hvert barn blir inkludert i fellesskapet ved å delta i leken, lytte til deres signaler, gi tilpassede utfordringer og bruke navnene deres mye.

• Naturskjønne omgivelser med flotte turområder i skog og fjære.
  • Kråkeskogen: Vårt eget referanseområde i skogen et lite stykke fra barnehagen, med klatrenett, gapahuk og bålplass.
  • Omsorgsfulle, engasjerte ansatte med hjerte for barna.
  • Vi har lavt sykefravær og godt samarbeid med foreldrene.
  • Fast dagsrytme, men med variert innhold.
  • Fullkostbarnehage med egen matansvarlig.
  • Svømmeopplæring for skolestarterne.
  • Stort fokus på barnas medvirkning