Norlandia Nordstrand er en barnehage i Giske kommune, med 42 ansatte og 112 plasser fordelt på 5 avdelinger.

Lisagarden

Vellejorda

Karlbakken

Borghildryggen

Knutivegen

Hvorfor velge Norlandia Nordstrand?

Vi er et inkluderende fellesskap som bygger på sterke relasjoner og kjærlighet til barna. Våre erfarne og tilstedeværende ansatte sørger for at barnet ditt får en trygg tilknytning og god omsorg.

Hverdagen vår preges av gode rutiner og vi sørger for å skape oversikt og forutsigbarhet for barna gjennom pedagogiske verktøy, som Dagtavlen. Her har vi bilder av barna hvor vi ser hvem som er tilstede, og barna hjelper til i gjennomgangen av dagens planer og aktiviteter.

Barnas medvirkning i gjøremål som å gå med bosset, dekke bordet og i matlaging er noe vi vektlegger.

I løpet av dagen deles barna inn i mindre grupper for å sikre at hvert barn blir sett, deres individuelle behov blir møtt, samtidig som vi legger til rette for at nye vennskap kan dannes.

Hos oss omfavner vi næringsrike og gode vaner, og vi inspirerer barna til bevissthet og samarbeid.

• Sentral beliggenhet på Valderøya med nærhet til naturområder som Signalen, Nordstrandfjøra og Blomvikfjøra.
  • Et inkluderende fellesskap med stort mangfold blant barn og ansatte, som også gjenspeiler samfunnet rundt oss.
  • Fokus på barns medvirkning i hverdagslige gjøremål og planlegging av aktiviteter og turer.
  • Tilbud om svømmeopplæring for skolestarterne.
  • Vi er en fullkostbarnehage, hvor alle måltidene tilberedes i barnehagen.
  • Vi har tilbud om bleieavtale slik at foreldre slipper å ta med bleier til de minste.