Norlandia Neskollen Tellusvegen er en barnehage i Nes kommune, med 25 ansatte og 98 plasser fordelt på 6 avdelinger.

Jupiter

Neptun

Saturn

Pluto

Føniks

Tellus

Hvorfor velge Norlandia Neskollen Tellusvegen?

Dagene våre er preget av faste rutiner og forutsigbarhet for barna, samtidig som det alltid er rom for nye aktiviteter.

Vi som jobber her legger stor vekt på godt samarbeid med foreldrene for å styrke barnas trivsel. Vi sørger for at hvert barn blir inkludert i fellesskapet ved å delta i leken, lytte til deres signaler og gi tilpassede utfordringer.

Hos oss er lek som læring i fokus. Lek er moro, og det er også en reise som gir mening, fremmer læring og åpner for ny kunnskap for barna. Vi tar utgangspunkt i øyeblikket, barnas interesser og behov, og skaper pedagogiske opplevelser basert på det.

Vi er en Abel-barnehage og har et rikt pedagogisk innhold med fokus på realfag, begreper og matematikk. Læremiljøet vårt er viktig for å opprettholde kvaliteten, og for å støtte opp under barnas danningsprosesser, har de tilgang til variert utstyr og materiell.

• Abel-barnehage med et rikt pedagogisk innhold med fokus på realfag, begreper og matematikk.
  • Gode åpningstider – vi åpner tidlig og stenger sent (06:30-17:30).
  • Skolestarterne har svømmetrening i Nes svømmehall hele året.
  • Erfarne og trygge ansatte.
  • Fullkostbarnehage med egen kokk.
  • Hemmelige hagen hvor barna studerer skogens dyreliv gjennom naturbingo, og vi har hyggelige fellesstunder i gapahuken og rundt bålet.