To barn klemmer

Norlandia Neskollen Melkevegen er en barnehage i Nes kommune, med 21 ansatte og 84 plasser fordelt på 7 avdelinger.

Dragen

Gemini

Sirius

Orion

Pegasus

Herkules

Hvorfor velge Norlandia Neskollen Melkevegen?

Vi er en flerkulturell barnehage med fokus på likeverdig tilbud for alle og med språkutvikling i sentrum.

Vi er et stort og variert faglig miljø av pedagoger som ser barna i leken deres, og bidrar og veileder der det er behov. Vi har fokus på realfag og har en stor mengde alderstilpasset materiell som gir et solid fundament for barnas utforskning og læring.

Vi har ulike aktiviteter som fellessamlinger, teater og sang, som samlet danner et fellesskap som vi er stolte av.

Vi er en fullkostbarnehage og har egen kokk som lager deilig næringsrik og variert varmmat til oss to ganger i uken.

• Den Hemmelige Hagen: Vårt egen lille inngjerdede skog med blant annet gapahuk
  • Abelhjørnet for spennende eksperimenter og kreativ læring.
  • Nærmiljøet med skog, fotballbaner, pumptrack og skatepark.
  • Vanntilvenning i Nes svømmehall for skolestarterne.
  • Kjøkkenhage.
  • Parkdressavtale.
  • Stort og variert fagmiljø og ansatte med sterk kompetanse.
  • Fullkostbarnehage med egen kokk.