To barn klemmer

Norlandia Naustvika er en barnehage i Øygarden kommune, med 41 ansatte og 89 plasser fordelt på 5 avdelinger.

Egnebua

Hengjo

Havsølv

Naustloftet

Notbøteriet

Hvorfor velge Norlandia Naustvika?

Vi legger vekt på å organisere barna i små grupper. Dette sikrer at vi er tett på og at hvert barns individuelle behov blir møtt.

Vi har et stort uteområde som gir gode fysiske utfordringer for barna, og plass til mye lek og moro.

Det er viktig for oss at barna får medvirke i hverdagslige gjøremål slik at de kjenner seg som en viktig del av gruppa. Like viktig er det at de lærer å ta vare på seg selv, hverandre og naturen med alt som lever i den.

Vi har en egen kjøkkenhage med epletrær, plommetrær og bærbusker og barna får delta i høstingen og produksjonen av saft og syltetøy.

• Egen båt som brukes til fisketur og sette krabbeteiner.
  • Stort uteområde som gir gode fysiske utfordringer for barna, og plass til mye lek og moro.
  • Vi deler barna i mindre grupper for optimale leke- og læringsforhold
  • Fokus på friluftsliv i fantastiske naturomgivelser
  • Vi har en egen kjøkkenhage med epletrær, plommetrær og bærbusker og barna er får medvirke i både høsting og produksjon av saft og syltetøy