To barn klemmer

Norlandia Mellommyra er en Friluftsbarnehage i Bodø kommune, med 19 ansatte og 72 plasser fordelt på 4 avdelinger.

Askeladden 0-3 år

Tusseladden 0-3 år

Huldrestua 3-6 år

Trollstua 3-6 år

Hvorfor velge Norlandia Mellommyra?

Vi er en friluftsbarnehage som ligger nært Mørkved sentrum, med kort vei til lysløypa som vi bruker hele året. Vi har fokus på uteliv, vår fantastiske beliggenhet og våre engasjerte medarbeidere bidrar til å skape et inkluderende og trivelig miljø der barn får utforske, leke, lære, mestre og vokse hver eneste dag.

Vi er stolte av våre mange tradisjoner og faste rutiner, men her er det alltid rom for spontane aktiviteter og turer, alt etter hva barna vil og ønsker.

Vi er ute i naturen så ofte vi kan, og vi har det gøy mens vi lærer. Vi drar på rypejakt, klatrer i skogen, lærer å stå på ski og mye mer. Vi tilbyr også vanntilvenning.

I tillegg til å være mye ute, holder vi på med tallsprell og språksprell, vi har leikarring, forskjellige formingsaktiviteter, leser, pusler, spiller spill og gjør masse annet gøy og lærerikt.

Barnet ditt får servert to måltider om dagen hver dag , og vi er så heldige at vi har en egen kokk 3 ganger i uken som lager deilig næringsrik og god mat til oss.

• Vi har flere egne friluftsområder i skogen litt utenfor barnehagen, hvor barna får studere naturens skiftende sesonger på nært hold.
  • To grillhytter, utmerkede samlingssteder for lek, bål, måltider og god stemning.
  • Egen kjøkkenhage hvor barna er med i hele prosessen fra jord til bord.
  • Egen kokk tre ganger i uken

Friluftsbarnehage

Forskning viser at når barn leker, går på turer og er ute i naturen, styrker de sin egen identitet og følelse av tilhørighet. Dette hjelper også barna med å fokusere, være sosiale og utvikle både følelser og fantasi.

Naturen er ikke bare flott for lek og aktivitet, den hjelper også barna med å utvikle viktige motoriske ferdigheter.

Vi bruker naturen og friluftslivet aktivt sammen med barna, noe som gir dem verdifulle opplevelser og rom for mestring. Klatring i trær, stille refleksjon og tid med venner utendørs skaper uforglemmelige øyeblikk og sterke bånd til naturen og friluftslivet.