Norlandia Lysejordet er en barnehage i Oslo kommune, med 27 ansatte og 87 plasser fordelt på 5 avdelinger.

Karusellen

Skattekisten

Eventyret

Hoppeslottet

Lykkehjulet

Hvorfor velge Norlandia Lysejordet?

Vi er en formidlingsbarnehage der vi legger vekt på at  muntlige fortellinger, som å lese eventyr, er godt for barns språkutvikling, kreativitet, fantasi og mentale utvikling.

Vi har gode fasiliteter, og våre kompetente, engasjerte og empatiske ansatte står klare til å gi barnet ditt den aller beste barnehageopplevelsen.

Alle barna blir ønsket hjertelig velkommen hver morgen. Vi legger stor vekt på god kommunikasjon med foreldrene for å styrke barnas trivsel. Vi legger vekt på et godt psykososialt miljø, og ser til at alle barn blir sett og hørt.

Barnas medvirkning i hverdagslige gjøremål, aktiviteter og turer er sentralt hos oss.

Uteområdet vårt er stort og tilbyr gode fysiske utfordringer for barna, og plass til mye lek og moro for alle. De yngste barna har et eget avskjermet område som bidrar til ro og trygghet i deres utfoldelse.

I 2023 fikk vi toppscore 4,9 (av 5) i total tilfredshet på foreldreundersøkelsen.

• Skiskole i Holmenkollen
  • Svømmetrening på Røabadet
  • Ofte fellessamlinger for hele barnehagen, med sang, dans og teaterforestilling.
  • Kompetente, engasjerte og empatiske ansatte som har fokus på formidling og psykososialt miljø
  • Kort vei til biblioteket Deichman Røa
  • Sentral beliggenhet mellom Ullern og Røa, med godt kollektivtilbud