Velkommen til barnehagene i Nordmarka

-Å være ute er å være hjemme

Alltid mye å fortelle om

Barn som er ute i naturen har gode forutsetninger for å bli sunne, sterke og robuste. Og like viktig: De bruker sine sanser og sin kropp til å oppdage verden slik den faktisk er, uten staffasjer. De små øyeblikkene blir til store opplevelser, en minneverdig dag, og mye å snakke om når man kommer hjem.

Les mer om hva vi kan tilby →

Våre barnehager i Nordmarka

Alle våre barnehager i Nordmarka samarbeider tett om å gi et riktig tilbud for ditt barn. Vi har plasser fra 0-5 år hos Norlandia Voksentoppen og Norlandia Skistua, mens vi har avdelinger for barn fra 2 år på Norlandia Voksenkollen og fra 3 år og eldre hos Norlandia Tomms hytter, alle med et unikt og godt friluftstilbud, der vi samarbeider for å tilby et gjennomgående løp i en friluftsbarnehage.

Vi anstrenger oss for å opprettholde vennegrupper og barn fra samme sted gjennom barnehagetiden og legger stor vekt på trygge og gode overganger.

• Norlandia Voksentoppen

Norlandia Voksentoppen er en moderne friluftsbarnehage der vi pleier å si at den felles basen for gode opplevelser er ute.

• Norlandia Tomms hytter

Vi er en rendyrket friluftsbarnehage. Vi består av to sjarmerende hytter som ligger i naturskjønne omgivelser rett ved Øvresetertjern.

• Norlandia Voksenkollen

Norlandia Voksenkollen friluftsbarnehage holder til i en liten og sjarmerende stasjonsbygning, rett på grensen til Nordmarka.

• Norlandia Skistua

Vi er en friluftsbarnehage som ligger helt på markagrensa og midt i vinterparken på Frognerseteren. Med god tilgang på skiløyper og natur!

Få et innblikk i vår magiske hverdag!

T-bane tilbud som knytter oss sammen med byen der nede

Søk plass!

Det å starte i barnehagen for første gang er en stor endring i barnets liv. I en Norlandia barnehage blir barna møtt av kompetente og trygge voksne, og den er et sted hvor kjærlig omsorg og læring går hånd i hånd.

Samordnet opptak
For å søke barnehageplass hos oss må søknaden først registreres hos kommunen. Søknadsfristen for hovedopptaket er 1. mars i de fleste kommuner, men man kan søke barnehageplass hele året. Ta gjerne kontakt med daglig leder for nærmere informasjon.