Norlandia Kløvermarka er en barnehage i Brønnøy kommune, med 24 ansatte og 73 plasser fordelt på 5 avdelinger.

Regnbuen

Småtrollan

Bikuben

Friluft Rød

Friluft blå

Hvorfor velge Norlandia Kløvermarka?

Fokusområdene våre er sosial kompetanse, språk og friluftsliv. Vi som jobber her er erfarne, omsorgsfulle ansatte, som møter barna i barnehøyde, skaper øyekontakt, og viser tydelig at vi er glade for å være sammen med hvert enkelt barn.

Vi jobber hver dag for at barna skal bli nysgjerrige og utforskende, og at de får oppleve mestring innen ulike felt. Hos oss skal alle barna ha det trygt og godt, og vi har fokus på forebygging av mobbing.

Barnas medvirkning i hverdagslige gjøremål, aktiviteter og turer er viktig for oss.

• Fokus på sosial kompetanse, språk og friluftsliv.
  • Inkluderende fellesskap hvor humor, glede, lek og læring går hånd i hånd.
  • Spennende nærmiljø som er rikt og variert med skog, sletter, bekker, hav og fjære.
  • Vi er en fullkostbarnehage med egen kokk der alle måltider tilberedes i barnehagen.
  • Omsorgsfulle ansatte, som møter barna i barnehøyde, skaper øyekontakt, og viser tydelig at vi er glade for å være sammen med hvert enkelt barn.
  • Egen grønnsakshage, hvor barna lærer om bærekraftig matproduksjon ved å delta i hele prosessen fra jord til bord.
  • Fokus på at barna skal bli nysgjerrige og utforskende, og at de får oppleve mestring innen ulike felt.
  • Svømmeopplæring i basseng for skolestarterne.