Norlandia Kjeldmyrlia er en Naturbarnehage i Bodø kommune, med 10 ansatte og 35 plasser fordelt på 2 avdelinger.

Myrull

Konglestua

Hvorfor velge Norlandia Kjeldmyrlia?

Vi er en liten barnehage hvor naturen gir oss rom for spennende og gode samtaler, mye læring og ikke minst mestring på mange nivåer. Vi legger vekt på barnas medvirkning i hverdagslige gjøremål og i planlegging av aktiviteter.

Vi har som ambisjon å hjelpe hvert barn med å nå sitt fulle potensial og bli den beste versjonen av seg selv. Vi som jobber her har fokus på å være til stede både fysisk og mentalt og skape gode relasjoner med og mellom barna. Vi er “i barnas høyde”, og har øyekontakt når vi snakker sammen. Vi viser respekt, anerkjenner barnas følelser og er oppmerksom på deres behov.

• Naturbarnehage med skogen og lysløypa som nærmeste nabo.
  • Egen grillhytte på barnehagens uteområde hvor vi har kosestunder med sang, eventyr og lager mat på bålet.
  • Svømmetrening i Mørkvedbadet
  • Klatreskole i Mørkvedhallen
  • Skiskole i lysløypa
  • Egen grønnsakshage hvor barna får lære om bærekraftig matproduksjon og delta i hele prosessen fra jord til bord

Naturbarnehage

Som naturbarnehage legger vi stor vekt på å gi barn muligheten til å utforske og lære om naturen, samtidig som de utvikler verdifulle ferdigheter gjennom utendørsaktiviteter. Vår pedagogiske tilnærming er dypt forankret i ideen om at naturen utgjør en unik læringsarena. Vi ønsker å hjelpe barna med å utforske og forstå naturen, økosystemene og deres egne ansvarsområder i miljøet.