Norlandia Husbyåsen er en barnehage i Stjørdal kommune, med 26 ansatte og 76 plasser fordelt på 5 avdelinger.

Hessjøen

Møssjøen

Husåsen

Koksåsen

Hvorfor velge Norlandia Husbyåsen?

For oss er leken selve grunnlaget for læring. Vi legger vekt på uteliv og kultur, og vi er ute hver dag, uansett årstid. Vi tror at å være ute i naturen er sterkt knyttet til god helse, både fysisk og mentalt. Vi er ofte på tur og oppfordrer barna til å delta aktivt i planleggingen av aktivitetene.

Barnas medvirkning er viktig for oss, og vi legger stor vekt på å fremme vennskap og inkludering gjennom samlinger og lek.

Uteområdet vårt er flott og kupert, hvor vi kan utforske og utvikle motorikken i et variert terreng. Vi har lekeapparater og lekemuligheter tilpasset barn i alle aldre og med alle slags funksjonsnivå.

Vi fokuserer på kulturuttrykk som sang, kunst og musikk, og vi lærer om mangfold, nasjonaliteter, matkulturer, tradisjoner og forskjellige levesett.

Småtur

For å øke barns glede over å være ute i naturen, samtidig som de lærer litt om lokalmiljøet har vi satt i gang et allmennyttig prosjekt som vi kaller Småtur. Vårt mål er at småbarnsfamilier skal få et spennende nærtilbud som ikke koster noe, og som bidrar til gode opplevelser i fellesskap utendørs. Både barn og voksne er velkommen til å bruke kartet vårt, utforske plassene og gjerne komme på besøk til barnehagen for å få en liten premie når alle turplassene er besøkt.

• Fokus på uteliv og “Småtur” - med fantastiske turområder rett utenfor dørstokken: “Råttistokkskogen”, “Fuglekasseskogen”, “Istappeskogen”, Trollskogen” og “Gjørmehølet”
  • Fokus på kultur - sang, kunst og musikk, og vi benytter oss av det kulturelle tilbudet Stjørdal har å by på.
  • Flott og kupert uteområde, med lekeapparater og lekemuligheter tilpasset barn i alle aldre og med alle slags funksjonsnivå
  • Tilbud om bleieavtale
  • Vi er en fullkostbarnehage, hvor alle måltidene tilberedes i barnehagen.
  • Egen gymsal