Norlandia Høgvoll er en barnehage i Ålesund kommune, med 23 ansatte og 95 plasser fordelt på 5 avdelinger.

Nasse Nøff

Tussi

Ole Brumm

Tigergutt

Hundremeterskogen

Hvorfor velge Norlandia Høgvoll?

Barnas beste er det aller viktigste for oss. Vi har et stort fokus på gode relasjoner mellom både barn og ansatte. Vi er opptatt av trivsel, trygghet, lek, læring og utvikling.

Gjennom gruppedeling skaper vi små og trygge omsorgsarenaer. Vi støtter barnas aktivitet, engasjement og deltakelse i fellesskapet. For oss handler barnas medvirkning om å være en del av gruppen, og oppleve å få gjennomslag for egne ideer.

Vi har et eget inngjerdet uteområde som vi kaller “Hagen”. Hit går vi for å plukke bær og frukt eller øver oss på motorisk trening i ulendt terreng.

Vi har fellesarrangementer som barna gleder seg til som karneval, lille 17. mai, Samefolkets dag, nissefest og avslutningsfest for førskolebarna. Vi har også arrangementer hvor foreldre og søsken er invitert, som høstfest, Lucia, påskefest og sommerfest.

De eldste barna får tilbud om svømmeopplæring i regi av Aalesund Svømme- og LIvredningsklubb som får utdelt midler fra Fylkesmannen.

• “Hagen”: Et eget inngjerdet område hvor vi leker, plukker bær og stimulerer til motorisk utvikling i ulendt terreng.
  • Kort avstand til fjære, skog og et veletablert nærmiljø.
  • Trygge, kompetente og erfarne ansatte
  • Mange ulike fellesarrangementer
  • Svømmeopplæring i Bybadet for de eldste
  • Fokus på et aktivt uteliv
  • Inkluderende miljø der vi legger stor vekt på inkludering gjennom gruppedeling, tett voksenkontakt og tilpassede aktiviteter, slik at hvert barn føler seg sett og verdsatt.