Norlandia Festeråsen er en barnehage i Bergen kommune, med 32 ansatte og 99 plasser fordelt på 4 avdelinger.

Gullvika

Tempelet

Høgenuten

Skjenafjellet

Hvorfor velge Norlandia Festeråsen?

Uteområdet vårt er stort og variert med blant annet sandkasser, scene med amfi og lekeapparater tilpasset ulike aldre og funksjonsnivå. Området er tilrettelagt for at barna kan løpe, hoppe, sykle eller ake.

Inne har vi lyse og luftige rom som innbyr til hvile, lek og aktivitet, og som gir barnet ditt mulighet til å utfolde seg fysisk, kreativt, språklig og sosialt.

Vi som jobber her er kompetente, engasjerte og kreative ansatte. Hver dag arbeider vi for å skape det beste barnehagemiljøet med fokus på trygghet, tillit, respekt og toleranse.

Barnas medvirkning er viktig for oss, og vi legger stor vekt på å fremme inkludering og vennskap gjennom samlinger og lek. Vi deler oss inn i mindre grupper som sikrer at hvert barns unike behov blir møtt, samtidig som vi legger til rette for at nye vennskap kan dannes.

• Skjermet beliggenhet, med skogen som nærmeste nabo. Her har vi Ekornskogen og to flotte gapahuker med koselig bålplass der vi kan tilberede maten vår i naturen.
  • Store, moderne inne- og utearealer som er tilrettelagt for aktivitet, lek, læring og hvile.
  • Egen kjøkkenhage hvor barna lærer om bærekraftig matproduksjon ved å delta i hele prosessen fra jord til bord.
  • Fokus på barnas medvirkning
  • Eget bibliotek inne i barnehagen, hvor barnet ditt oppmuntres til å leke, utforske, tenke kritisk og uttrykke seg gjennom litteraturen.
  • Vi har tilbud om bleieavtale, slik at foreldre slipper å ta med egne bleier til de minste.
  • Vi er en fullkostbarnehage med egen matansvarlig.
  • Svømmeopplæring for skolestarterne