Norlandia Eventyrstua er en barnehage i Oslo kommune, med 33 ansatte og 91 plasser fordelt på 5 avdelinger.

Askeladden

Gullfuglen

Tommeliten

Kvitebjørn

Veslefrikk

Hvorfor velge Norlandia Eventyrstua?

Vi er stolte av å ha et stort språklig, kulturelt og religiøst mangfold i barnehagen vår. Vi har lekne og engasjerte ansatte og vi har en stor andel menn som jobber hos oss. Gjennom daglig kontakt med jevnaldrende fra ulike bakgrunner utvikler barna viktige sosiale ferdigheter som empati, toleranse og åpenhet.

Vi har fokus på individet som en del av en gruppe, og aktiviteter og utfordringer tilrettelegges ut ifra hvert enkelt barns behov og interesser. Vi er opptatt av å invitere barna med i hverdagslige gjøremål som å kaste papp, pante flasker, kildesortere og sette på vaskemaskinen. Dette for at barna skal kjenne at de er betydningsfulle og viktige for fellesskapet.

• Fokus på gode vaner innen kosthold og bærekraft
  • Egen kokk som serverer varierte og næringsrike måltider
  • Egen kjøkkenhage
  • Stort språklig, kulturelt og religiøst mangfold
  • Vi har lekne og engasjerte ansatte, hvor hele 30% er menn
  • Kort avstand til offentlig transport, som gir tilgang til hele Oslo som turområde
  • Fokus på både friluft og kultur med tilgang til flotte turområder og kulturelle institusjoner som teater, museer og bibliotek.