Barn leker i sandkassa

Norlandia Dalsliene er en Friluftsbarnehage i Eidsvoll kommune, med 20 ansatte og 65 plasser fordelt på 4 avdelinger.

Hattifnatt

Lille My

Sniff

Snusmumrikken

Hvorfor velge Norlandia Dalsliene?

Omringet av skog og natur med umiddelbar nærhet til fotballbaner og akebakker, der finner du oss: Et trygt og godt fellesskap hvor barnas lek og læring hovedsakelig skjer utendørs. Vår fantastiske beliggenhet og våre engasjerte medarbeidere bidrar til å skape et inkluderende og trivelig miljø der barn får utforske, leke, lære, mestre og vokse hver eneste dag.

Filosofien vi bygger på er at alt man normalt gjør inne, kan man også gjøre ute. Lesestunder, hvilepauser og måltider foregår derfor ofte utendørs. Vi mener at fysisk aktivitet er en kilde til glede, utforskning og personlig vekst for barn, og sammen med barna skaper vi varierte leker og øvelser som omfatter forskjellige fysiske aktiviteter, tilpasset barna, sesong og værforhold.

Mange av de ansatte har jobbet i barnehagen i flere år, og dette er med på å skape et trygt miljø for barna.

• Uteaktiviteter og naturopplevelser
  • Fullkostbarnehage med egen kostholdsveileder
  • Egen kjøkkenhage
  • Erfarne ansatte
  • Et inkluderende fellesskap
  • Fokus på næringsrike, gode vaner
  • God foreldrekommunikasjon og digital app
  • Stor fotballbane rett utenfor døren

Friluftsbarnehage

Forskning viser at når barn leker, går på turer og er ute i naturen, styrker de sin egen identitet og følelse av tilhørighet. Dette hjelper også barna med å fokusere, være sosiale og utvikle både følelser og fantasi.

Naturen er ikke bare flott for lek og aktivitet, den hjelper også barna med å utvikle viktige motoriske ferdigheter.

Vi bruker naturen og friluftslivet aktivt sammen med barna, noe som gir dem verdifulle opplevelser og rom for mestring. Klatring i trær, stille refleksjon og tid med venner utendørs skaper uforglemmelige øyeblikk og sterke bånd til naturen og friluftslivet.