Norlandia Breivika er en Kulturbarnehage i Bodø kommune, med 23 ansatte og 80 plasser fordelt på 4 avdelinger.

Sjøstjerna

Skarvongen

Måsongen

Kråkebollen

Hvorfor velge Norlandia Breivika?

Med fjæra og stranden som nærmeste nabo får barnet ditt unike muligheter til å omfavne naturen – fra vær og vind til de flotte forandringene i lyset.

Fjæra “vår” brukes til eventyrlystne turer, lek, spennende oppdagelser og vanntilvenning i havet. Gjennom samarbeidet med Stormen Kulturhus og tilgang til byens parker og lekeplasser får barna en skattekiste av opplevelser å utforske sammen.

Vi ser på byen vår som en kulturell skattekiste og samarbeider derfor med Stormen bibliotek og deltar også på konserter og arrangement i Kulturhuset.

Vi er en fullkost barnehage med egen kokk i full stilling. Vi baker egne brød og barna får hver dag næringsrik, god og variert mat med høy kvalitet. Vi har redusert kraftig antall måltid med kjøtt og ultraprosessert mat/pålegg og lager mat fra grunn av. Barna deltar aktivt i tilberedning av maten i barnehagen, ved at hver avdeling har egen kjøkkenuke.

Vi har egne el-sykler som gjør at vi kommer oss på lengre turer.

• Bystranda som nærmeste nabo
  • Godkjent Helsefremmende barnehage og godkjent Trafikksikker barnehage
  • Kulturhus og biblioteksamarbeid
  • Fullkost og egen kokk
  • Vanntilvenning i havet og våtdrakter
  • Elsykler
  • Parkdressavtale
  • Foreldredialog og digital app

Kulturbarnehage

I Norlandia Breivika setter vi kultur i fokus. Her gir vi barna rom til å utvikle sin kreativitet, skaperevne, oppfinnsomhet og idérikdom. Vi oppmuntrer dem til å tegne, male, lytte til musikk og uttrykke sine tanker og følelser på måter som fremmer individuell utvikling og gir dem en sterk tilknytning til sin egen kreativitet.