Norlandia Borgeenga er en Friskusbarnehage i Porsgrunn kommune, med 32 ansatte og 100 plasser fordelt på 5 avdelinger.

Fersk

Trygg

Stolt

Modig

Friskus

Hvorfor velge Norlandia Borgeenga?

Barnehagen vår har nylig gjennomgått en innvendig renovering, og har gode fasiliteter. Avdelingene våre er aldersrene og tilpasset barnas ulike utviklingsstadier.

Uteområdet er mangfoldig og engasjerende, med lekeapparater tilpasset alle aldersgrupper og funksjonsnivåer. Vi har kort avstand til landlige omgivelser, idrettsanlegg, lekeplasser, bibliotek og bysentrum.

Med entusiasme og klare mål, utfordrer vi både oss selv og barna gjennom hele året og på denne måten bidrar til å skape robuste friskuser både på innsiden og utsiden. Alle planene våre blir utformet for å imøtekomme alle, slik at hver dag blir både lærerik og minneverdig.

Tilpasset alder får barna blant annet bli med på å gå i turtau, toppturer, dyrke planter og grønnsaker, isbading, øyhopping og fotballcup. Vi tilbyr også svømmeopplæring og innføring i førstehjelp.

• Friskusbarnehage som fokuserer på å skape robuste barn med varierte aktiviteter i nærmiljøet.
  • Trygg beliggenhet med kort avstand til landlige omgivelser, idrettsanlegg, lekeplasser, bibliotek, og bysentrum.
  • Vektlegging av trygg tilknytning og omsorg for å fremme indre og ytre helse.
  • Svømmeopplæring for skolestarterne.
  • Vi har fokus på næringsrik mat og deltakelse i kjøkkenoppgaver og har egen barnehagekokk med tilbud om fullkost med tre måltider om dagen.
  • Vi har tilbud om bleieavtale, slik at foreldre slipper å ta med egne bleier til de minste.
  • El-sykler som gjør oss mobile slik at vi kommer oss lett rundt i nærmiljøet.
  • Trygge, engasjerte, og tilstedeværende ansatte.

Friskusbarnehage

Begrepet “Friskus” bygger på ordet frisk, og refererer til en person som er aktiv, selvbevisst, energisk og ivrig etter å delta i fysiske aktiviteter og utfordringer, med et positivt syn på helse og livsstil. I vår friskusbarnehage har vi som overordnet mål å legge til rette for, og bidra til at barna våre blir robuste friskuser som kan håndtere utfordringer og ta gode valg gjennom livet. Vi anser det som viktig at barn opplever livsmestring ut ifra egne forutsetninger og at de blir utfordret til å strekke seg mot nye mål.