Norlandia Bjørneborgen er en Friluftsbarnehage i Bodø kommune, med 30 ansatte og 102 plasser fordelt på 6 avdelinger.

Hakkespetten 0-6 år

Kjøttmeisen 0-6 år

Linerla 0-6 år

Måltrosten 0-6 år

Småfuglan 0-3 år

Spurven 0-6 år

Hvorfor velge Norlandia Bjørneborgen?

I Norlandia Bjørneborgen er vi så heldige og ha en flott stabil personalgruppe. Vi som jobber her i barnehagen er lekne og trygge ansatte som ser hvert barn, og tilrettelegger for lek og samspill etter barnas behov. Hver dag jobber vi for å stimulere barnas nysgjerrighet, utforskerlys og idéskaping, og vi har gode fasiliteter til hjelp.

Vi har ulike rom/verksteder som forskerrom og realfagsrom, bibliotek, jumprom og gymrom. Her jobber vi med spennende og varierte prosjekter, eksperimenter og temaarbeid.

Vi har et stort uteområde som gir gode fysiske utfordringer for barna, og plass til mye lek og moro.

• Friluftsbarnehage med fokus på friluftsliv og uteliv
  • Bjørneskogen og Stalloskogen: To referanseområder med gapahuker, bålplass, utekjøkken, klatretau, balansetau, karusell og mye mer.
  • Egen grillhytte og gapahuk på barnehagens uteområde
  • Kjempestor akebakke rett bak barnehagen
  • Gode fasiliteter og verksteder som forskerrom, realfagsrom, bibliotek, jumprom og gymrom
  • Spennende og varierte prosjekter, temaarbeid og eksperimenter.
  • Svømmeopplæring for skolestarterne.

Friluftsbarnehage

Forskning viser at når barn leker, går på turer og er ute i naturen, styrker de sin egen identitet og følelse av tilhørighet. Dette hjelper også barna med å fokusere, være sosiale og utvikle både følelser og fantasi.

Naturen er ikke bare flott for lek og aktivitet, den hjelper også barna med å utvikle viktige motoriske ferdigheter.

Vi bruker naturen og friluftslivet aktivt sammen med barna, noe som gir dem verdifulle opplevelser og rom for mestring. Klatring i trær, stille refleksjon og tid med venner utendørs skaper uforglemmelige øyeblikk og sterke bånd til naturen og friluftslivet.