To barn klemmer

Norlandia Arken er en barnehage i Vestvågøy kommune, med 7 ansatte og 24 plasser fordelt på 2 avdelinger.

Løveungan

Apekattene

Hvorfor velge Norlandia Arken?

Barnehagen vår har mange rom, som gjør at vi kan dele barna inn i mindre grupper i løpet av dagen som blant annet turgruppe, skoleklubb, kjøkkengruppe, jumpgruppe og utelek.

Vi som jobber her er trygge, lyttende ansatte som ser barnets behov. Vi bruker grønnsakshagen vår ofte, og barna medvirker i hele prosessen fra jord til bord. Vi har ripsbusker som barna elsker å spise fra, og vi lager gelé og saft av det som blir igjen.

Vi jobber aktivt med å tilby varierte lekemuligheter og aktiviteter som bidrar til mestring og fellesskapets glede. Hos oss står barnets trivsel i fokus, og vi arbeider daglig for å støtte hvert barn i å realisere sitt fulle potensial.

• Fjæra og skogen som nærmeste nabo.
  • Egen grønnsakshage hvor barna medvirker i hele prosessen fra jord til bord.
  • Stort og variert uteområde med trær, akebakke, bålplass, klatrestativ og en liten båt
  • Mange rom i barnehagen gjør at vi enkelt kan dele oss inn i mindre grupper.