Foreldrewebinar om emosjonsveiledning

Onsdag 25. januar arrangerte Norlandia og Kidsa Barnehager webinar for foreldre og foresatte. Tema var «emosjonsveiledning». Kristin Twist fra Norlandia Skyttelveien og fagdirektør i Norlandia -og Kidsabarnehagene, Hege Cecilie Eikseth var møteleder sammen med Maria Saugstad Hodne, psykolog og gruppeveileder i «Tuning into kids».

Som foresatt kan det være vanskelig å vite hvordan du skal hjelpe barnet ditt med å takle raserianfall, skuffelse eller å grue seg til noe. Emosjonsveiledning gir oss kunnskap om hvordan vi kan endre familiemønstre og lære nye måter å respondere på i møte med barnas emosjoner.

Innholdet i webinaret tar utgangspunkt i boken «Å møte barnets følelser» av Sophie Havighurst. Boken er basert på solid forskning på emosjonsveiledning.
Maria Saugstad Hodne er psykolog og gruppeveileder i ”Tuning into kids” som har ledet mange programmer rettet mot foresatte.

Du vil få høre om:

• De fire foreldrestilene: Emosjonsavvisende, emosjonsfordømmende,
    likegyldig eller ettergivende og emosjonsveiledende.
  • Emosjonsveiledningens fem steg.

Du kan se opptaket av webinaret her: https://youtu.be/zQ65aWrxWsA

Dette webinaret var det fjerde i en serie for foreldre og foresatte til barn i Kidsa og Norlandia.

Disse webinarene gjennomføres på kveldstid. Typiske tema vil være kosthold, allergier, fysisk aktivitet, kommunikasjon, litteratur og annet som er av interesse for småbarnsforeldre. Vi gleder oss til neste webinar. Har du innspill på et tema du ønsker at vi skal snakke om? Send mail til fridtjov.juhler@norlandia.com