Norlandia Akrobaten er en Idrettsbarnehage i Porsgrunn kommune, med 30 ansatte og 96 plasser fordelt på 5 avdelinger.

Hopp

Sprett

Flikk Flakk

Salto

Trix

Hvorfor velge Norlandia Akrobaten?

Vi er en idrettsbarnehage med fokus på barns naturlige bevegelsesglede og lek. Vi har skapt et fysisk leke- og læringsmiljø der idrett, lek og bevegelse er en selvsagt del av hverdagen.

Vi som jobber her er trygge, engasjerte ansatte, og vi legger vekt på følelsen av fellesskap og mestring. Vi tilbyr varierte lekemuligheter og aktiviteter balansert med tid for avslapning. Vi har egen gymsal, grillhytte, fotballbane og et tett samarbeid med Pors fotball.

• Inne- og utearealer som er skapt for idrett, bevegelse og lek.
  • Egen gymsal, grillhytte og ballbinge
  • Trygge, engasjerte og sensitive ansatte som legger vekt på følelsen av fellesskap og mestring.
  • Egen kjøkkenhage hvor barna får lære om bærekraftig matproduksjon ved å delta i hele prosessen fra jord til bord.
  • Akrobatenfestivalen - Vår helt egen festival som er sommerens høydepunkt. Her får barn og foresatte delta i en fantastisk dag hvor alle blir en del av barnehage.hverdagen i fellesskap.
  • Mulighet for både ski og skøyter på vårt eget uteområdet om vinteren.
  • Svømmeopplæring for skolestarterne

Idrettsbarnehage

I vår idrettsbarnehage er hovedfokuset på å gi barn muligheten til å utforske, leke og lære om naturlig bevegelsesglede og fysisk aktivitet. For oss er idrett og fysisk aktivitet drevet for å fremme barnas fysiske og psykiske helse. Vi er opptatt av at barnet ditt skal bli stimulert og utfordret på alle de grunnleggende bevegelsene, fra de er små og starter hos oss. Barna skal oppleve progresjon, opprettholde og utvikle gleden ved å være fysisk aktive, samt få idrett og bevegelse til å bli en naturlig del av livet.